dimarts, 29 d’octubre del 2013

AULES DEL FUTUR!

"Enhorabona! T'han nomenat responsable d'innovació del centre on treballes.  La teva missió és impulsar les Tecnologies de la Informació i la Comunicació entre l'equip docent i/o educador, plantejar les millors solucions, ajudar als companys quan tinguin dubtes sobre l'aplicació i ús de la tecnologia en les activitats d'aprenentatge, etc.


La teva primera funció és definir com s'haurien d'incorporar les TIC al centre. Per fer-ho has de tenir en compte els següents àmbits: els recursos i les infraestructures, l'organització del centre, el desencolupament professional, el desenvolupament curricular i l'inclusió digital."



Partint d'aquest enunciat, el meu grup de treball i jo vam fer la següent proposta:


1. Pel que fa als recursos i la infraestructura, equipariem cada aula amb una PDI, amb la finalitat de dinamitzar les classes. Tot i això, mantidriem la pissarra de guix, ja que vam creure convienient que les noves tecnologies no haruien de subtituir al 100% els mètodes clàssics. Per tal de poder fer encara més dinàmica la classe, cada aula es dotarà d'un projector amb un ordinador pel mestre i uns altaveus. També ens agradaria habilitar tres aules d'informàtica per cada cicle de primària. Cada una d'aquestes aules tindriauns 25 ordinadors i un projector, que anirà connectat a un ordinador per tal que el mestre pugui mostrar als alumnes la realització de l'activitat. Per poder duur això a terme, el centre gaudirà d'una connectivitat a la xarxa mitjançant wifi amb contrasenya. A nivell de programari, utilitzarem un software lliure perquè tothom hi pugui accedir gratuïtament.

2. Centrant-nos en l'organització del centre, vam pensar que seria molt útil que la web del centre disposés d'informació sobre les TIC, així com també, dels serveis que disposa. Ela alumnes podran consultar la feina a fer i els continguts treballat a classe al moodle. D'aquesta manera, cada mestre podrà donar més material de suport a l'alumne per entendre i treballar tot allò explicat a l'aula. Alhora, els alumnes també faran ús de les TAC cada dia, ja que en el currículum de l'escola estarà acordat que, encara que els alumnes treballin amb llibres de text i quadernets, haruan de fer servir la PDI per realitzar activitats o per a que els mestres puguin ensenyar la matèria amb l'ajuda d'aquesta. Pel que fa a la biblioteca, constarà de 10 ordinadors perquè els alumnes puguin treballar-hi, entrar al moodle, fer deures... A més, dcada ordinador disposarà d'una base de dades amb tots els llibres registrats, per tal que els alumnes puguin consultar els llibres disponibles a la biblioteca.


3. Dins del desenvolupament professional, els mestres hauran de realitzar diversos cursos per aprendre a utilitzar els recursos digitals centrant-se molt en la PDI abans de començar el curs escolar. Serà obligatori utilitzar les TAC a cada matèria i motivar als alumnes a través d'elles, així com penjar materials addicionals al moodle. Les TAC serien un recurs imprescindible en el PFC, i tots els mestres que ho necessitesin rebrien assessorament.

4. Pel que fa al desenvolupament curricular, el centre contaria amb un pla TAC en el seu currículum. Aquest pla TAC es trobaria en els documents del centre, al estar incluit al PFC. Es contemplarà la previsió de recursos materials, com ara pissarres de guix si la tecnologia no funciona, i sobretot, els alumnes funcionaran amb llibres de text.

5. En relació amb la inclusió digital, el centre intentarà en tot moment que tots els nens i nenes puguin accedir a les noves tecnologies, per tal que ningú quedi exclòs i es pugui introduir a tothom. S'adaptaran les tecnologies a alumnes amb problemes o discapacitats, i a tots aquells amb necessitats educatives especials. La finalitat màxima serà utilizar les tecnologies per motivar gairebé al 100% als alumnes.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada